6 клас - українська мова

Повторюємо вивчене, удосконалюємо свої знання!

Пропоную виконати завдання для узагальнення та повторення знань з раніше вивчених тем
Правопис слів іншомовного походження
Завдання 1. Запишіть слова, розподіливши їх на три колонки: 1) у яких пишемо букву И; 2) у яких пишемо букву І; 3) у яких пишемо букву Ї.
Ауд…єнц…я, бенеф…с,  Т…бет,  Гаїт…, р…тор…ка, л…брето, вест…бюль, бадм…нтон, Чил…, грац…озний, к…парис, пенальті…, коеф…ц…єнт, его…ст., єп…скоп, моза…ка, ф…н…ш, жур…, ц…стерна, х…м…я, кру…з, ш…рма, Аргент…на, пол…кл…н…ка, п…нгв…н, на…вний, ру…на, патр…от, проза…к, ж…раф.
Завдання 2. Укажіть рядок, в якому в усіх словах на місці пропусків пишемо букву И.
11)    Д…алект…ка, тр…умф, Сев…лья, Корс..ка;
22)    К…пр., Т…бет, ауд…єнц…я, ст…мул, тр…умф, …нст…тут;
33)    Ц…стерна, ж…рандоль, реж…м, ц…фра, ш…рма, з…гзаг;
44)    Кр…т, Австр…я, С…р…я, Л…сабон, Сан-Франц…ско, Д..зель;
55)    Алжи…р, Сард…н…я, С…ц…л…я, с…лует, ав…ац…я.
Завдання 3. Запишіть слова, розподіливши їх на три колонки: 1) у яких пишемо знак м’якшення; 2)у яких ставимо апостроф; 3) якіпишемо без апострофа і знака м’якшення.
Бар…єр, порт…єра, кон…юктура, ал…янс, Лавуаз…є, Корділ…єри, П…єр, п…юре, ад…юнкт, Ал…яска, тюл…, Гол…фстрім, ком…юніке, кур…йоз, міл…йон, б…юро, дос…є, кан…йон, бар…єр, деб…ют, сер…йозний, ал…янс, прем…єр, миш…як, б…юлетень, конферанс…є, грав…юра, інтерв…ю, комп…ютер, суб…єкт, кар…єра, дистриб…ютор, н…юс-мейкер, компан…йон, ател…є, інтер…єр, ін…єкція, кур…єр, м…юзикл, пан…європейський, кап…юшон, дос…є, ад…ютанс…кий.
Завдання 4. У якому рядку всі слова треба писати з апострофом
А бар…єр, прем…єра, п…єса, інтерв…ю, п…юре
Б П…ємонт, Б…юкенен, Рив…єра, В…юртемберг
В Г…ята, Лонг…їр, К…юрі, Фур…є
Г об…єкт, ад…ютант, кон…юнктура, ін…єкція.
Завдання 5. Позначте рядок, у якому всі слова іншомовного походження пишуть з м’яким знаком
А ал…янс, Н…ютон, мал….ярія, конферанс…є
Б ма…йор, д…юна, бул…йон, Рафаел…
В рант…є, бутон…єрка, жен…шень, кан…йон
Г вол…єр, кегел…, н…юанс, барел…єф.

Завдання з теми «Іменник»

Завдання 1. Випишіть іменники II відміни, поставте їх у родовому й орудному відмінках.
Ранок року
Це перший місяць весни — березень. Наші пращури величали його «соковик» або «березо-зол», тобто злим до беріз. Раніше у цей час спалювали березу на вугілля, брали з неї сік. Відомі й такі назви, як «капіжник», «різнопогодник», « протальник», «весновій». У березні день з ніччю рівняються.

Завдання 2. Запишіть подані іменники у формах давального і кличного відмінків однини. З одним словом кожної групи складіть речення.
1) Катерина, Ігор, молодість, гончар.
2) Олекса, пастух, вітер, студент, співачка.
3) Іван, друг, земля, неня, Дарина.
4) Олеся, ліхтар, Мирослава, юнак.
5) Богдан, радість, Ілля, учень, нива.

Завдання 3. Спишіть речення. Іменники, узяті в дужки, поставте в потрібному відмінку.
1. Йду навпростець (сіножать) до (Буг), де (павутиння) вересень пряде (А М'ястківський). 2. Разом з (розповідь) в (душа) вливалось щось хороше, тепле (О. Довженко). 3. Попереду з (весло) у (рука), насвистуючи якусь (пісенька), шкутильгає босоногий парубок, позаду важкувато гупає (чоботи) підполковник (М. Стельмах). 4. Квітни ж і гордись (будівники), щедра (земля), звільнена з (пітьма), у (труд) прославлена (руки), у (бої) відстояна (груди) (В. Юхимович). 5. Того (вовк) ще малим (вовченя) узяв у (лігво) дядько Панас Гайдебура (О.Донченко). 6. У (долина) біля (став) Борисенко зупинив (машина) (А. М'ястківський). 7. Тяжко назвати почуття, що є в нас до кожного (камінь) на (земля) нашого (дитинство) (Ю. Яновський). 8. На нашому (континент) сейсмоактивними є гірські райони Курило-Камчатсь-кої (дуга), (Памір), (Тянь-Шань), (Прибайкалля), (Кавказ), (Крим), (Копетдаг) та деякі інші (В. Мезенцев).

Завдання 4. Випишіть усі іменники, визначте їх рід, відміну, відмінок, виконайте їх морфологічний аналіз.
Ліс — багатство держави, якому немає ціни. Ліс — це здоров'я річки, землі й людини, сьогоднішній і завтрашній день комахи й птаха, зайчати, білченяти, косулі. Без лісу немає води, повітря, чистого неба. Ми повинні більше тривожитись, будити чуття, щоб не згасла в людині пильність і до природи любов. Людина має глибше розуміти, що таке ліс, берегти, цінувати зеленого друга (Л. Дмитерко).

Завдання 5. Від поданих слів утворіть складні іменники. Запишіть їх у два стовпчики: перший — написання разом, другий — через дефіс.
Рука, писати; край,знати;вода, мріяти; листя, падати; красно, писати; середні, віки; святий, вечір; людина, день; п'ять, років; земля, трусити; радіо, комітет; міні, футбол; Національний, банк; художник, пейзажист; вакуум, апарат; Європа, Азія; половина, яблуко; щастя, доля; перекоти, поле; життя, писати; лікар, терапевт; аеро, вокзал; вагон, ресторан; вантаж, потік; слюсар, складальник; половина, Київ.

Завдання з теми «Прикметник»

Завдання 1. Розподіліть подані словосполучення на три групи, до складу кожної з яких належать, відповідно, якісні, відносні або присвійні прикметники.
Ведмежа послуга, ведмежий барліг; дитячий будинок, дитяча цікавість; дерев'яний голос, дерев'яний стіл; золоте серце, золотий перстень; скляний посуд, скляні очі; кам'яна стіна, кам'яна душа; залізна воля, залізний дах; лисяча нора, лисяча вдача, лисяча шуба; каштанове дерево, каштанове волосся; вишневий цвіт, вишневий колір; петрів батіг, Петрів зошит; лебединий пух, лебедина вірність; вовчий апетит, вовчий хвіст; баранячий ріг, баранячий розум, баранячий кожух.

Завдання 2. Випишіть спочатку прикметники м'якої групи, а потім — твердої.
Безробітний, верхній, весняний, модний, новий, дружній, телячий, Сергіїв, зелен, майбутній, присутній, ладен, глухий, житній, освітній, вчорашній, справжній, ранній, повен, домашній, доччин, обідній, Маріїн, сизий, сьогоднішній, тутешній, дідів, зовнішній, рідний, останній, завтрашній, західний.

Завдання 3. Провідміняйте прикметники веселий, дружній, висока, сині.

Завдання 4. Утворіть від поданих прикметників усі можливі форми ступенів порівняння.
Свіжий, сизий, гладкий, тихий, рідний, солодкий, глибокий, гарний, малий, старий, гіркий, довгий, далекий, дужий, швидкий, близький, тяжкий, товстий, здоровий, великий, високий, красивий.

Завдання 5. Виконайте морфологічний розбір прикметників у поданих реченнях.
Плаче тепер білим снігом мамина вишня в саду (Д. Луценко). 2. У ті вранішні години море було особливо ласкавим і ніжним (Ю. Збанацький). 3. Легкі тепловії лоскочуть покрите бронзовою смагою лице, і фіалкові васильки кивають тобі з узбіччя шляху як давньому знайомому, і перепели в нескошених житах ніби запрошують до степових криниць (І. Цюпа). 4. Добре, що маємо силу рідного отчого краю (А. Малишко).

Завдання 6. Подані словосполучення замініть словосполученнями іменників з прикметниками, якщо така заміна можлива.
Зразок: олівець батька — батьків олівець, вітер з півночі — північний вітер.
Хвилі Дніпра, робота студента, командир дивізії, заповіт батька, твори Тичини, робота на заводі, клуб металістів, шабля зі сталі, стовп із дерева, загін із фронту, хвороба шлунку, завдання на рік, дні весни, листя берези, порядки школи, вулиці села, протест народу, привіт товариша, артист із Києва.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога