5 клас – українська мова Тема. Двокрапка і тире при однорідних членах речення. Якщо узагальнювальне слово стоїть перед однорідними членами, то у вимові робиться пауза, а після узагальнювального слова ставиться двокрапка : Усе в чеканні: спілі краплі рос, земля і місяць, вишні і тополі . І здається, що пропахло все хлібом навкруг: сад, подвір’я, ластівки, навіть річка і луг… (В. Сторожук). Не ваблять міста кам’яні простори, магнітом тягне батьківська земля: ліси, долини, рідні косогори, блакитна річка, золоті поля. Якщо узагальнювальне слово стоїть після однорідних членів речення, то перед ним у вимові робиться пауза, а на письмі ставиться тире : Кожен кущик, горбок, долина, стежечка — все це йому знайоме . Люди, трави, дерева, овіяні тишею води, стебелина зела та безмірно далекі світи – все під місячним сяйвом стамовує в трепеті подих, люди, трави й дерева стають наче рідні брати ...
Популярные сообщения из этого блога
6 клас – українська мова Тема. Особові займенники, їх відмінювання. Приставний Н у формах особових займенників. Зворотний займенник СЕБЕ 28.04.2020. Наша мова була б нудна і довга, коли б у ній не було займенників. Хоч займенників у мові дуже мало, їхня роль надзвичайно важлива. Мовознавець Олександр Реформатський про займенники писав так: вони, "як запасні гравці на футбольному полі чи "дублери" в театрі, виходять на поле, коли вимушено "звільняють гру" повнозначні слова". Уявити мовлення без займенників, наприклад особових, неможливо. Без займенника Я мовець не зміг би назвати сам себе, без займенників ТИ, ВИ не міг би назвати співрозмовників, а без займенників ВІН, ВОНА, ВОНО, ВОНИ не зумів би передати інформацію про інших людей або будь-які предмети. За частотою вживання займенники посідають третє місце (після іменника і дієслова). Особові займенники змінюються ...
6 клас – українська мова Тема. Есе світоглядного змісту ЯК ПИСАТИ ЕСЕ ЕСЕ (франц. essai - спроба, проба, нарис), літературна форма, невеликий прозаїчний текст, що виражає підкреслено індивідуальну точку зору автора. Завданням есе, на відміну від розповіді, є інформація або пояснення, а не драматичне зображення або переказ якої-небудь життєвої ситуації. Есе досягає своєї мети за допомогою прямого авторського вислову, для чого не вимагається створення ні вигаданих персонажів, ні сюжету, що пов'язує їх. Характеристика есе. Створюючи есе учень (учениця): – вільно висловлює свою думку; – показує своє ставлення до того, про кого говорить; – не дотримується обов’язкової форми (вступу, основної частини, висновку); – не всебічно описує предмет чи подію; – може лише частково, як у розмові торкатися якихось питань; – може висловлювати опірні міркування; – використовує образні вислови, порівняння; – на початку може сказати про що йтиметься у його висл...
Комментарии
Отправить комментарий