5 клас – українська мова


Контрольна робота. Речення з прямою мовою. Діалог

І рівень (кожна правильна відповідь 0,5 б.)

1. Складним називається речення, в якому:

а) одна граматична основа; 
б) дві і більше граматичних основ;  
в) є другорядні члени речення.

2. Вставні слова звичайно, безумовно, дійсно вживається у мовленні для того, щоб передати
а) радість;
б) впевненість;
в) тривогу, жаль.

3. Двокрапку перед однорідними членами речення потрібно поставити в реченні
а) Усе в чеканні краплі роси, земля і місяць, вишні і тополі.
б) Співають птицями діброви, шумлять, хвилюються жита.
в) Важкі краплі роси падали зрідка і тихо в траву.

4. Чуже мовлення, передане дослівно, називається:
а) діалогом;  
б) прямою мовою;  
в) цитатою.

5. Вкажіть речення з прямою мовою (розділові знаки пропущено):
а) Він правді дивився у вічі;
б) На плакаті написано щоб учні дружили з книгою;
в) Віддай мені корову назад каже багатий вбогому братові.

6. Вкажіть речення, у якому правильно розставлені розділові знаки:
а) “Як гарно!” – сказала сестра;
б) На плакаті написано “Дружіть з книгою!”;
в) “Я піду на річку ловити рибу” сказав Олег.

 7. Діалог – це:
а) зв’язне висловлювання однієї  особи;
б) різновид прямої мови, що передає розмову двох або кількох осіб;
в) слова, яке вказують, кому належить пряма мова.

8. Кожна репліка в діалозі:
а) береться в лапки;
б) виділяється комами;
в) пишеться з нового рядка, перед нею ставиться тире.

ІІ рівень (2 б.)
Установіть відповідність між схемами та реченнями (розділові знаки в реченнях пропущено).
А. Слова автора: «Пряма мова?»
Б. «Пряма мова?» – слова автора. 
В. Слова автора: «Пряма мова!» 
Г. «Пряма мова», - слова автора
1. Дівчина спитала А ви ба­чили         лісових мавок?
2. Оля захоплено вигукнула Як я люблю мальви!
3. Чи любите ви пиріжки з калиною запитала бабуся.
4. Ми йдемо шукати цвіт па­пороті таємниче мовила Марійка.                 

ІІІ рівень ( 6 б.)
1.     Записати речення, розставивши розділові знаки при прямій мові. (1 б.)
Питає дика рожа Чи я хороша

2.     Поєднайте в реченні пряму мову Земля найкраще пахне восени та слова автора Колись мій дідусь говорив, розставивши відповідні розділові знаки. (1 б.)

3.     Перебудуйте подане речення на речення із непрямою мовою. (1 б.)
«Мені холодно!» - скаржився час від часу хлопець.

4.     Запишіть речення, розставивши розділові знаки (1 б.)
Вийди вийди сонечко на дідове полечко на бабине зіллячко.

5.     Уважно прочитайте й запишіть діалог, правильно розташувавши репліки й розставивши пропущені розділові знаки. (2 б.)
 Тато каже до мене Вмивайся Михайлику та й поїдемо жати Я зараз А де ж дід Корній Він уже мабуть перший сніп зв’язав Чого ж ви раніше мене не збудили Жалів дитино, бо хто тебе потім пожаліє у світі




Комментарии

Популярные сообщения из этого блога