6 клас – українська література
Тема. Павло Глазовий. Іронічно-пародійна і викривальна спрямованість
гумористичних та сатиричних творів. «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала»
Павло Прокопович Глазовий (1922—2004)
Народився письменник-гуморист 30 серпня 1922 року в селі Новоскелюватка Казанківського району Миколаївської області в родині хлібороба. Сумним і голодним було його дитинство. Єдиним світлим спогадом про ті часи є спілкування з учителем Іваном Гуцалюком, який прищеплював Павлові любов до літератури, вчив писати вірші. Саме він запримітив у хлопчика природний нахил до гумору і познайомив учня з творчістю Остапа Вишні.
Народився письменник-гуморист 30 серпня 1922 року в селі Новоскелюватка Казанківського району Миколаївської області в родині хлібороба. Сумним і голодним було його дитинство. Єдиним світлим спогадом про ті часи є спілкування з учителем Іваном Гуцалюком, який прищеплював Павлові любов до літератури, вчив писати вірші. Саме він запримітив у хлопчика природний нахил до гумору і познайомив учня з творчістю Остапа Вишні.
Після закінчення середньої школи у 1940 році
Глазового забрали служити в армію, а потім — війна. «.в житті не завжди весело,
— говорив Павло Прокопович. — Хоча я вважаю себе щасливою людиною. Адже пройшов
пекельними дорогами війни і залишився живим (а статистика свідчить, що зі ста
вижили троє). На війні не до жартів».
По війні учився у Новомосковській
педагогічній школі на Дніпропетровщині, потім у Київському педагогічному інституті,
який закінчив у 1950 році.
Впродовж 1950—1961 рр. працював заступником
головного редактора журналів «Перець» та «Мистецтво». Тут познайомився з
Остапом Вишнею і потоваришував з ним. З 1968 року — член Спілки письменників
України.
П. Глазовий видав 19 збірок гуморесок і чимало книжечок для дітей. Зараз його твори друкують в різних виданнях. Актори зі сцени читають його гуморески.
П. Глазовий видав 19 збірок гуморесок і чимало книжечок для дітей. Зараз його твори друкують в різних виданнях. Актори зі сцени читають його гуморески.
Помер П. П. Глазовий 29 жовтня 2004 року на
83-му році життя.
Як заповіт звучать такі рядки:
Щасливі
будьте і здорові,
Живіть у радості й любові,
Нехай від лих і бід усіх
Вас береже здоровий сміх.
Живіть у радості й любові,
Нехай від лих і бід усіх
Вас береже здоровий сміх.
Виразне читання гуморески «Найважча
роль».
Вихваля свого синочка
Мати на всі боки:
— У студії при театрі
Мати на всі боки:
— У студії при театрі
Вчиться вже два роки.
Дуже довго муштрували
Хлопця режисери.
Аж тепер він дочекався
Першої прем’єри.
Роль найважчу доручили
Любому синочку:
Він на сцені в третій дії
Викочує бочку!
Дуже довго муштрували
Хлопця режисери.
Аж тепер він дочекався
Першої прем’єри.
Роль найважчу доручили
Любому синочку:
Він на сцені в третій дії
Викочує бочку!
Тема: вихваляння матір’ю свого синочка за «талант», який
він врешті-решт
виявив «на сцені в третій дії».
Ідея: засудження хвалькуватості, бездушності, невміння на
справі довести свої знання, обдарованість.
Основна думка: не маючи
здібностей, хисту, ніколи не станеш справжнім професіоналом.
Виразне читання
гуморески «Заморські гості».
Прилетіли на Вкраїну
Гості із Канади.
Мандруючи по столиці,
Зайшли до райради.
Біля входу запитали
Міліціонера:
— Чи потрапити ми можем
На прийом до мера? —
Козирнув сержант
бадьоро.
— Голови немає.
Він якраз нові будинки
В Дарниці приймає.
Здивуванням засвітились
Очі у туриста.
— Ваша мова бездоганна
І вимова чиста.
А у нас там, у Канаді,
Галасують знову,
Що у Києві забули
Українську мову.
Козирнув сержант і
вдруге.
Не дивуйтесь, — каже.
Розбиратися у людях
Перше діло наше.
Я вгадав, що ви
культурні,
Благородні люди,
Бо шпана по-українськи
Розмовлять не буде.
Тема: зображення приїзду гостей з Канади в Україну та їх
враження від почутої грамотної української вимови.
Ідея: возвеличення української мови, яка є
свідченням нашої культури, благородності, манери поведінки, етикету та
засудження тих, хто її цурається.
Основна
думка: мова — духовна скарбниця українця; доки живе мова,
доти існує нація; думка гостей-канадців, що українці вже не говорять рідною
мовою, не виправдалася.
«Похвала»
Ахи! — гукнув
старий павук,
Уздрівши юну муху.— Ти так гудеш, що кожен звук, Як музика для слуху. За дивну талію твою І за гарненькі ніжки — Я все покинув би й пішов Хоч на край світу пішки. Ти — як перлина, як топаз, Ти — як іскрина синя
А муха — дзись!
І тільки раз! — Попала в павутиння. Ну й зрозуміло, що було І що робилось далі. Оскільки діло вже дійшло У байці до моралі, То я скажу, що не для мух Слова, звичайно, мовляться, Бо на солодку похвалу Не тільки мухи ловляться. Завдання |
Опрацюйте теоретичний матеріал підручника на ст. 250 – 253 та дайте відповіді на запитання (11 питання виконайте письмово).
Комментарии
Отправить комментарий